Površna analiza korištenja društvenih mreža portala lokalniizbori.com

5 02 2013

Borba za Split na Facebooku: „prijatelji“ kontra „obožavatelja“

Objavljeno u Ponedjeljak, 4. Veljača 2013

Snaga i potencijal društvenih medija u izbornoj kampanji su odavno prepoznati, te većina političara koristi Facebook. Najpoznatija društvena mreža tako je postala online platforma za promociju kandidata i predstavljanje političke kampanje. Iako nas od prvog kruga lokalnih izbora dijeli nešto više od tri mjeseca, mnogi kandidati su se odlučili za izravnu komunikaciju na Facebooku, koja zahtjeva cjelodnevno praćenje i odgovaranje na brojne upite građana.

Dok su u anglosaksonskim zemljama gdje većinom započinju gotovo svi trendovi u političkoj komunikaciji, političari shvatili da na Facebooku trebaju imati fan stranice, a ne osobne profile, kod nas to još uvijek nije prihvaćen trend. Dok Obamina gerila u Americi već godinama postavlja trendove na Facebooku, do hrvatskih političara ti trendovi još uvijek sporo dolaze. Većina naših političara na Facebooku ima osobne profile, na kojima je mnogo lakše skupiti prijatelje, nego što je to skupiti „lajkove“ na fan stranici. Kada imate profil, dovoljno je pozivati ljude da prihvate vaše prijateljstvo i vrlo brzo ćete doći do brojke od 5 tisuća prijatelja koliko ih maksimalno možete imati. Mnogi misle da su ovime završili svoj posao na Facebooku, skupili su pet tisuća, više ne mogu i smatraju da je to dovoljno. Na fan stranici je situacija drugačija. Vi ne možete nikoga pozivati da vas lajka, ljudi vam sami moraju doći.

Za analizu slučaja mi smo uzeli grad Split, koji je već prozvan kao grad u kojem je krenula predizborna kampanja na Facebooku. Na Facebook stranici po broju korisnika među kandidatima za gradonačelnike trenutno prednjači nezavisna kandidatkinja, profesorica Anđelka Visković, koja je na svom računu prikupila preko 1400 simpatizera koji joj svakodnevno pružaju podršku.

SDP-ov kandidat za splitskog gradonačelnika, Ivo Baldasar do sada je prikupio tek 267 obožavatelja, dok Tomislav Zaninović ima 795 obožavatelja.

Vjekoslav Ivanišević, HDZ-ov kandidat za gradonačelnika koristi osobni profil, a ne Facebook stranicu, kao i Sanja Bilač.

Fan stranica Anđelke Visković je zanimljiva i po tome što je volonterski vode simpatizeri koji podržavaju njenu kandidaturu za gradonačelnicu Splitu. Kako doznajemo, većinom se radi o njenim bivšim učenicima.

Izvor: Lokalni izbori  04.02.2013.


Akcije

Information

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s




%d bloggers like this: