Intervju s Jasenkom Ivanetićom

6 01 2013

Grad slučaj postat će grad mogućnosti

E-mail

Autor: Đakovo danas, četvrtak, 03.01.2013. 10:23

0301 jasenko ivaneticSvi građani moraju shvatiti da je politika sukoba, izolacije i stagnacije, koja je dovela Đakovo do ruba propasti, besmislena i besperspektivna. Zato je 2013. odlučujuća i važna godina.

Preuzimanjem odgovornosti za grad i prigradska naselja i otvorenošću za probleme Đakovčana želimo mijenjati ovu lošu sliku i stati na kraj odljevu mladih obrazovanih sugrađana u druge sredine. Platforma je to na kojoj HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Jasenko Ivanetić gradi svoj izborni program. Sa HDZ-ovim kandidatom za gradonačelnika napravili smo ekskluzivni intervju.

S medijske ste konferencije pred blagdane poručili da je 5 do 12 da se učini nešto za bolju budućnost. Kako s tim u vezi karakterizirate godinu iza nas?
Đakovo se doista nalazi u teškoj, ali i odlučujućoj situaciji. Teška je zbog toga jer je stanje u gospodarstvu izuzetno složeno, ljudi svakodnevno ostaju bez posla, a Vlada iz mjeseca u mjesec smišlja i nameće nove poreze i poskupljenja. Oni koji rade nisu sigurni za svoja radna mjesta. Povećanje plaće zbog nekog iznimnog truda pojedinca postalo je “znanstvena fantastika”. Odlučujuća je godina zato što je definitivno došlo vrijeme da svaki građanin grada Đakova ili prigradskog naselja shvati da ovakva politika izolacije i stagnacije više nema nikakvog smisla. Dvanaest godina slušamo i gledamo jedne te iste ljude koji pod svaku cijenu žele sačuvati vlastite fotelje, a nismo se pomaknuli ni za milimetar. Prema tome, ako gledamo samo 2012. godinu, mogu reći da je bila gora od prethodne; tonemo sve dublje i dublje.

Imidž apolitične osobe predane radijskom poslu i glazbi zamijenili ste vrlo ozbiljnim i iznenadnim angažmanom u politici. Što vas je nagnalo na ovakav zaokret?
Da je stanje u gradu dobro, možda se ne bih ni odlučio za ovakav korak, ali postoje jednostavno trenuci u životu kada osjećate da nešto morate. Devet godina već radim na Radio Đakovu i do uključivanja u politiku bio sam glavni urednik pa mi djelovanje u javnosti nije strana stvar. Tu sam kao kod kuće. Znam se nositi s kritikama i pohvalama. U tom poslu sam upoznao jako puno ljudi, između ostalih i političara, i imao priliku doista politiku promatrati onako neutralno, mogao bih reći i najrealnije. Politika me uvijek zanimala, kao i povijest, i o tome sam jako puno čitao i slušao. Dosad, istina, nisam bio politički angažiran jer je to bilo u suprotnosti s poslom koji sam obavljao. No moj status na Radiju trenutno je “zamrznut”. Inače sam inženjer prometa, imam puno iskustva u marketingu, a odlično govorim i engleski jezik koji sam usavršio u SAD-u gdje sam boravio tri puta. Mnogi ljudi me znaju i zahvaljujući mom hobiju – glazbi.

Prilaze li vam češće ljudi na ulici otkako je HDZ istaknuo vašu kandidaturu za gradonačelnika i što vam kažu? Razgovarate li s njima o problemima?
Naravno da mi prilaze i s ljudima sam svakodnevno, rekao bih od jutra do mraka. Doista mi puno toga imaju reći jer su nezadovoljni. Moja zadaća sada je komunikacija s ljudima svih profila jer samo tako mogu imati pravu sliku o svim problemima i zadacima koji me čekaju kada postanem gradonačelnik. No i kada preuzmem tu časnu odgovornost, razgovor s ljudima neće prestati jer ću na tome raditi svakodnevno, samo što ću ih onda moći konkretno i rješavati. Konstantno primam poruke podrške koje me ohrabruju, a budući da sam u svom poslu stekao puno prijatelja i poznanika, ima dosta poruka koje dolaze od ljudi i iz drugih političkih opcija, koji su u meni prepoznali novi val koji želi i može pokrenuti stvari.

Što najviše zamjerate vladajućima? Koje se pogreške nikad više ne bi smjele ponoviti i kakve biste poteze povukli da ste sada gradonačelnik?
Vladajućima najviše zamjeram što su nas doveli u ovu poziciju izolacije, gdje smo posvađani sa svima i što su od Đakova napravili “grad slučaj”. Takav imidž ne donosi dobro ovome gradu, investitorima smo nezanimljivi, ne nudimo ništa, a sa svima smo u sukobu! Takva greška se nikada ne smije više ponoviti, takav stav nije produktivan i pridonosi samo tome da će ljudi i dalje gubiti radna mjesta, a mladi odlaziti. Svakako su veliki propusti aktualne vlasti nerješavanje poduzetničkih zona, nenamjensko trošenje namjenskih kreditnih sredstava, zatvaranje rodilišta, problem Mimoze, problem državnog poljoprivrednog zemljišta, nesuradnja s poduzetnicima i što je vrlo sramotno – mi smo jedini grad u RH koji nije koristio sredstva EU!

Ljudi, dâ se primijetiti, ne osjećaju blagdanski i praznički duh kao nekada. Sve je manje osmijeha, sve više briga i problema. Kako vratiti sugrađanima optimizam?
Doista, blagdani izgledaju skromnije, prvenstveno zbog loše ekonomske situacije koja svakako utječe na raspoloženje i duh čovjeka. Teško se radovati nečemu, a ne znaš što će sutra biti s tobom i tvojom obitelji, kako platiti režije, kredite i ostale obveze. No ipak ima i onih lijepih trenutaka kada ljudi dokazuju zašto su ljudi; kad god je nekakva humanitarna akcija ljudi se rado javljaju i pomažu onoliko koliko mogu. Taj poseban duh i vjera hrvatskog čovjeka održala nas je kroz povijest i naravno da će nas održati i u budućnosti. Nade ima i za ovaj grad koji vapi za drugačijom politikom, rekao bih nekom novom vizijom. Tu viziju nudim svojim sugrađanima, znam što želim. Nakon izbora trebamo zasukati rukave i krenuti na posao.

Što biste poručili mladima koji sve više napuštaju svoj rodni grad jer nakon završenog školovanja ovdje ne mogu pronaći posao i osigurati si egzistenciju?
Mladi će sigurno još neko vrijeme odlaziti jer trenutno svoju egzistenciju ne mogu osigurati u svom gradu. To su oni za koje se moramo boriti, za koje moramo osigurati bolju budućnost i zbog kojih moramo pokrenuti grad i prekinuti ovu suludu politiku izolacije i stagnacije. Nove investicije, povlačenje sredstava iz EU fondova i otvaranje novih radnih mjesta – jedino to može osigurati bolje sutra za svakog Đakovčanina i Đakovčanku. Nek’ nam zato svima Nova godina zaista donese kvalitetniji život!


Akcije

Information

Odgovori

