TKO JE Z. ŽEVRNJA, MOGUĆI KANDIDAT HDZ-a ZA ŽUPANA U SDŽ

21 08 2012

Razgovarao: Ante Milković  Snimio: Darko Mihalić

Nama je jasno da ne možemo ulagati i u ceste i u željeznice jer novca nemamo. Za mene je prioritet Pelješki most, a za željeznice treba pronaći inozemne investitore.

Zlatko Ževrnja (51) već 15 godina živi mirnim životom u maloj damaltinskoj sredini.

Radi kao načelnik općine Dugopolje, gdje i živi s obitelji. Predsjednik je ovdašnjeg nogometnog kluba, drugo­l­i­gaša, radi od osam do 14 sati, što mu daje dovoljno vremena za balote, karte i odlazak u crkvu. Kad su prije dva mjeseca bili unutarstranački izbori u HDZ-u, odlučio je podržati Milana Kujundžića, bez ikakvih ambicija da se vine u visoku politiku.

Kad je Karamarko izgubio od Kujundžića, to za život Zlatka Ževrnje nije značilo ništa.

Ionako je planirao ostati u svom Dugopolju.

No, onda je iz Zagreba stigla naredba da sve županijske organizacije predlože istaknute članove za neki od unutarstranačkih odbora, poznatijih kao HDZ-ova Vlada u sjeni. I tako se Ževrnja našao na popisu Splitsko-dalmatinskog HDZ-a za mjesto u Odboru za gospodarstvo.

“Mene sigurno neće izabrati kad sam bio za Kujundžića”, mislio je tada Ževrnja.

No, do njega je ubrzo stigla vijest da je upao u Odbor za gospodarstvo.

Nekoliko dana poslije nazvao ga je Karamarko i šokirao – bi li ti bio šef odbora?

Ževrnja je znao da u slučaju pristanka može zaboraviti na mirni i komotni život. A ako odbije, riskira neprijateljstvo sa šefom stranke.

Pa je pristao.

I tako, ni kriv ni dužan, sad ima zadatak osmisliti gospodarski program najveće opozi­cijske stranke kojim bi ona trebala potući Kukuriku-tim na svim sljedećim izborima. U njega su danas uprte oči ne samo 200 tisuća članova stranke nego i sve većeg dijela Hrvatske koji je nezadovoljan radom aktualne Vlade.

Za Globus prvi put govori kako on vidi izlaz Hrvatske iz krize.

Gospodine Ževrnja, kako to da su baš vas izabrali za šefa unutarstranačkog Odbora za gospodarstvo?

– Županijska organizacija predložila me za člana odbora, a predsjednik stranke me, na moje iznenađenje, predložio za šefa odbora. Očito je prepoznao moj rad u Dugopolju.

Kako to da ste 1997. ostavili posao zamjenika direktora Ine u Solinu, odselili se iz Splita i došli u Dugopolje osnovati općinu? Čuo sam da sa i vaša supruga protivila toj odluci.

– U proljeće 1997. Dugopolje je prvi put postalo općina. Ja sam tada bio aktivan u ovoj sredini, bio sam predsjednik Nogometnog kluba Dugopolje, pomagao sam mjesnoj zajednici, za vrijeme Domovinskog rata bio sam u odredima Narodne zaštite…  Tu sam odrastao i htio sam pomoći rodnom mjestu. Stoga sam odlučio ostaviti siguran posao i krenuti u avanturu.

Zašto osnivanje općine nazivate avanturom?

– Pa te 1997. godine nismo imali urede, kompjutere ni žiroračun, dakle nismo imali ni jednu kunu. No, s puno volje, hrabrosti i političke podrške uspjeli smo u Dugopolju stvoriti četiri poduzetničke zone, što je preporodilo ovo mjesto.

INTERVJU U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLOBUSA


Akcije

Information

Odgovori

