TAJNA KARAMARKOVA USPJEHA SU POZITIVNA KAMPANJA I IZVRSTAN TAJMING

22 05 2012

KOLUMNA

Damir Jugo: Tajna Karamarkovog uspjeha su pozitivna kampanja i izvrstan tajming

Isprva je bio autsajder, ali pomno vođenom kampanjom prometnuo se u favorita.

Autor: Damir Jugo, izvršni direktor Millenium promocije

 

Tek površni pogled na rezultate unutarstranačkih izbora u HDZ-u jasno pokazuje kako je Karamarko odnio potpunu pobjedu. Izuzev Drage Prgometa koji je pobijedio njegovog kandidata Antu Sanadera u utrci za zamjenika predsjednika stranke, članovi Karamarkovog tima zauzeli su gotovo sva mjesta u stranačkom vrhu.

Iako je isprva bio potpuni autsajder, pažljivo i pomno vođenom kampanjom Karamarko se desetak dana prije izbora prometnuo u favorita i to nakon javne podrške čelnika pojedinih županijskih odbora stranke. Ključni moment međutim nisu bile javne podrške, već činjenica da su svi njegovi protukandidati neshvatljivom jednostavnošću prihvatili ovu tezu kao činjenicu i svoje kampanje počeli voditi uglavnom kritizirajući Karamarka.

Transformacija iz “reformatorske koalicije” u “protu-favoritsku” koaliciju

Istog trenutka kad je Karamarko pozicioniran kao favorit, dogodio se i najintrigantniji trenutak kampanje kad su svi ostali kandidati sklopili neformalnu koaliciju protiv novog favorita. Iako su svi kandidati na početku kampanje bili jedinstveni u stavu kako je nužno formirati neku vrstu “koalicije za promjene” u kojoj bi se svi kandidati u jednom trenutku udružili i dali podršku onom koji bi nedvojbeno imao najviše izgleda, dogodilo se nešto sasvim suprotno – savez protiv Karamarka.

S negativnostima i prljavom kampanjom je prednjačio Darko Milinović, slijedili su ga Jadranka Kosor i Milan Kujundžić, dok se tek Domagoj Ivan Milošević držao pozitivno i govorio isključivo o svom programu. Iako su mnogi promatrači i analitičari upozoravali i predviđali kako negativna kampanja neće donijeti uspjeh kandidatima i samo štetiti ugledu stranke, na njoj se inzistiralo do samog kraja, i do drugog kruga izbora.

Isključivo pozitivna kampanja i strateški dozirani medijski nastupi

Iako pod priličnim medijskim i pritiskom protukandidata, Karamarko niti u jednom trenutku nije popustio i uzvratio negativnošću već je, uz poneko protupitanje drugim kandidatima, inzistirao na pozitivnoj i afirmativnoj priči koje se držao do samog kraja; u kandidacijskom govoru, prije samog drugog kruga te konačno, u samom pobjedničkom govoru. Osim samog sadržaja, bitnu je ulogu odigrala i strategija medijskih nastupa.

Za razliku od većine protukandidata, Karamarko je medijski aktivan postao tek u posljednja dva tjedna kampanje, kad se većina izaslanika nije mogla niti prisjetiti što su ostali kandidati govorili u siječnju, veljači i ožujku, dakle gotovo tri mjeseca prije stranačkog sabora. Karamarko je nastupe intenzivirao upravo u trenutku kad je iza sebe već imao javnu podršku čitavog niza istaknutih HDZ-ovaca, a upravo zbog „nepotrošenosti“ u medijima bio je zanimljiv i s lakoćom osvajao medijski prostor.

Rezultat drugog kruga odlučila – Kujundžićeva negativna retorika

Najopasniji trenutak za Karamarkovu pobjedu bio je duel s Milanom Kujundžićem u drugom krugu kampanje, zbog činjenice kako su se svi ostali kandidati prešutno protivili Karamarkovom izboru.

 

Međutim, i dalje inzistirajući na negativnostima i manama svojeg protukandidata, a ne na svojim vrlinama, pritom optuživši dio delegata da su prodali glasove Karamarku, Kujundžić nije uspio mobilizirati dovoljan broj izaslanika poraženih da stane na njegovu stranu.

I tako je Kujundžić postao najveći gubitnik ovih izbora te ostao bez ikakve stranačke funkcije, za razliku od svog kolege Drage Prgometa koji je postao Karamarkov zamjenik. Hoće li Karamarko Kujundžiću zbog iznenađujuće dobrog izbornog rezultata ipak ponuditi da ga kooptira u predsjedništvo stranke, tek ćemo vidjeti. Kujundžićevu političku budućnost u HDZ-u u svojim rukama danas drži – Tomislav Karamarko.

 


Akcije

Information

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s




%d bloggers like this: