KARAMARKO OTVOREN ZA SURADNJU I S GUBITNICIMA

21 05 2012
Piše: Marko Špoljar/VLM, Velinka Knežević/VLM

Iako poražen, nesuđeni predsjednik HDZ-a Milan Kujundžić u ponedjeljak je bio vrlo dobro raspoložen i s optimizmom je govorio o budućnosti stranke i svojoj ulozi u novom HDZ-u.

Tomislavu Karamarku čestitao je još jednom na pobjedi, a vrata buduće suradnje s novim šefom stranke ostavio je otvorenima.

Pometena generacija

– Nisam vrač, nego ozbiljan čovjek i vidjet ćemo što će biti. Od srca mu čestitam i želim mu da uspije i demokratizira stranku. Pošteno je dobio izbore i treba mu dati šansu – kazao je Kujundžić, a na pitanje očekuje li da će ga Karamarko pozvati u uži tim suradnika, dao je do znanja da ga to ne bi iznenadilo.

– On će najbliže ljude izabrati međi suradnicima. I ranije mi je nudio mjesto zamjenika, ali nisam prihvatio jer mene fotelje ne zanimaju. Vidjet ćemo što će biti – poručio je Milan Kujundžić.

Dobre volje, unatoč tome što je dobio najmanje glasova za predsjednika stranke, bio je dan nakon izbora i Ivan Domagoj Milošević, koji očito računa da njegovo vrijeme tek dolazi i da poraz neće imati posljedica za njegove političke ambicije. Štoviše, dojam je da je prilično siguran da će od novog šefa stranke dobiti priliku za ozbiljnu “igru” u novom HDZ-u.

– Čestitam pobjedniku Karamarku i vjerujem da će se novo vodstvo okrenuti prije svega budućnosti i rješavanju nagomilanih društvenih i gospodarskih problema naše zemlje, zasad iz oporbe. Proteklih sam godinu i pol dana postavljao političke temelje, a nekoliko zadnjih mjeseci stekao novo i veliko političko iskustvo za budućnost. Vraćam se poslu saborskog zastupnika 3. izborne jedinice koju sam, kao i svoju obitelj, zapostavio proteklih mjeseci iscrpljujuće kampanje – rekao je Milošević.

Za razliku od Kujundžića i Miloševića, poraz na unutarstranačkim izborima vrlo vjerojatno zapečatit će političke karijere mnogih istaknutih HDZ-ovaca, možda čak i “starješinama” – Vladimiru Šeksu, Andriji Hebrangu i Ivanu Jarnjaku, od kojih nitko nije “prošao” na izborima za potpredsjednika stranke.

– Mislim da je sve dobro završilo jer je pometena cijela jedna generacija koja je doživjela tri velika poraza u nizu – lokalne, predsjedničke i parlamentarne. I sam sam u tome sudjelovao i zaslužio sam da budem pometen. Svojom kandidaturom testirao sam treba li me stranka ili ne. Stranka mi je rekla da me ne treba i to je kraj moje političke karijere – rekao nam je Andrija Hebrang. Iako je već prije više puta rekao da je odlučio završiti karijeru, Hebrang kaže da je ovaj poraz njegov oproštaj od politike.

– Ostat ću najvjerniji birač HDZ-a – rekao je Hebrang. Kaže da bi i Jadranka Kosor trebala odustati od političke karijere, a da bi u političku mirovinu trebali i Vladimir Šeks i Ivan Jarnjak.

– Nadam se da su i Šeks i Jarnjak gotovi. Bilo bi nekorektno da učine drukčije, da ne odstupe – zaključio je Hebrang.

Iako je, kako kaže, zadovoljan pobjedom Karamarka i mlađe generacije, Ivan Jarnjak ne misli u političku mirovinu, koju mu Hebrang preporučuje.

– Pomagat ću svojoj stranci u županiji, a dalje ćemo vidjeti. Nisam bacio koplje u trnje – jasan je Jarnjak, koji kaže da nije razočaran članstvom koje nije podržalo njegovu kandidaturu za potpredsjednika stranke.

Čini se da je poraz od svih najteže podnio Darko Milinović.

Žrtva sam prljave kampanje

– Očekivao sam veći broj glasova, ali izborni inženjering i šalabahteri učinili su svoje. Prije tri tjedna bio sam favorit, a onda je u medije plasiran onaj falsifikat koji je sugerirao da sam primao novac iz crnog fonda. Iako sam to kasnije demantirao, šteta je već bila učinjena. To je bila prekretnica. Žrtva sam prljave kampanje – tvrdi Darko Milinović, kojeg smo pitali hoće li oprostiti Karamarku.

– Karamarko je podmetnute mi falsifikate iskoristio na terenu. U kampanji je to legitimno. Nemam ja njemu što opraštati – zaključio je Darko Milinović.

Kujundžić i Prgomet vratili su obitelj pokojnog Tuđmana u HDZ

Milan Kujundžić, kojega je javno podržao dio obitelji Tuđman, supruga Ankica, sin Stjepan i kći Nevenka, bio je najveće iznenađenje izbora za predsjednika HDZ-a. Ušao je, na iznenađenje mnogih, u drugi krug i do samoga kraja bio u mrtvoj utrci s Tomislavom Karamarkom.

Prije dva tjedna na istome mjestu u Lisinskom, istina u maloj dvorani, na svome prvome predstavljanju kao kandidat za predsjednika HDZ-a, Milan Kujundžić je, na iznenađenje mnogih, dobio javnu potporu obitelji Tuđman koja mu je sigurno znatno pomogla da od brojnih izaslanika na Saboru dobije glas za svoj predsjednički mandat. Svi kandidati u svom predizbornom obraćanju na Općem saboru natjecali su se tko će više spomenuti ime pokojnog predsjednika i utemeljitelja HDZ-a, znajući da kod članstva njegovo ime ima tako snažan utjecaj.

Ankica Tuđman je govoreći zašto podupire Milana Kujundžića rekla da to čini zato što je on, po njezinu mišljenju, najbolji kandidat. Na Općem saboru HDZ-a u Lisinskom od Tuđmanovih bio je jedino Miroslav Tuđman, koji je na nagovor Jadranke Kosor ušao u HDZ. Kada je dio obitelji Tuđman podržao Kujundžića i Prgometa, Karamarko je na upit novinara kako to komentira, odgovorio da mu je drago što se obitelj Tuđman ponovo uključila u rad HDZ-a.

Drugi čovjek HDZ-a Drago Prgomet je izbor obitelji Tuđman i to najbolje govori da odnos prema Tuđmanovima u HDZ-u nikada više neće biti ni približno onakav kakav je bio u vrijeme Sanadera. Tuđmanovi su se vratili u HDZ. (pg/VLM)

 


Akcije

Information

Odgovori

